logo

U bent hier

Waarschuwingsbericht

Opgelet! Dit event heeft al plaatsgehad.

Begeleiding van student-leraren aan de hand van de kernkwadrantentheorie van Daniel Ofman

vrijdag, 19 februari, 2016 - 14:45
Campus: Brussels Humanities, Sciences & Engineering campus
Faculteit: Interfaculty Department for Teacher Education
D
IDLO
02/629 24 32
idlo.nascholingen@vub.ac.be
https://www.vub.be/werken-studeren/idlo-nascholingen
IDLO-nascholing

Waarom doet de stagiair niet meteen wat ik vraag? (Of hoe kan ik voorkomen dat ik zelf in herhaling val?) Hoe ga ik om met een lesvoorstel dat helemaal ingaat tegen mijn principes? Hoe vertel ik een stagiair wat ik anders zou doen, zonder daarbij al te sturend of negatief over te komen?

Met behulp van door eerdere deelnemers aangebrachte casussen, gaan we aan de slag. Dit aan de hand van de kernkwadrantentheorie van Daniel Ofman. Deelnemers worden gevraagd eigen ervaringen mee te brengen en te delen.

Praktisch

  • Nascholer: Lies Van Doren, pedagoog in de Lerarenopleiding Secundair Onderwijs, AP Hogeschool & vakstagebegeleider Psychologie en Pedagogische Wetenschappen aan de specifieke lerarenopleiding van de VUB
  • Doelgroep: leraren die (geregeld) als mentor fungeren.
  • Prijs: 50 euro
  • Maximum aantal deelnemers: 10
Inzenden via dit formulier is niet langer mogelijk.