logo

U bent hier

News about marketing

  • VUB aluman Els Huygens wint Marketingprijs Vlaanderen 2014Els Huygens van de Vrije Universiteit Brussel won de Beste Marketingthesis van Vlaanderen 2014 met haar eindverhandeling ‘Winkelpersoonlijkheid als bron van klantwaarde: een studie in de context van fine fashion retailing’.

  • Een van de zwaartepunten sinds het eerste Algemeen Strategisch Plan (ASP) is de rekrutering van nieuwe studenten. En met resultaat. Academiejaar 2012-2013 schreven zich 8% meer eerste generatiestudenten in aan de VUB en werd de VUB de snelst groeiende universiteit van Vlaanderen.

    De inspanningen voor rekrutering worden de komende jaren verder uitgebouwd met een aantal specifieke ASP2-projecten van de dienst Marketing, Communicatie en Evenementen (MARCOM). 

  • De afdeling Marketing, Communicatie en Evenementen van de Vrije Universiteit Brussel is op zoek naar een deskundige internationale communicatie. U wilt zich kandidaat stellen? De vereisten en het gewenste profiel vindt u hier

  • VUB team behaalt 2e plaats in nationale finale L'Oreal Brand Storm

    Een team van de VUB heeft op de nationale finale van de L'Oreal Brand Storm de tweede plaats behaald. 

    Meer dan 400 deelnemers van Belgische universiteiten en hogescholen hebben deelgenomen aan deze competitie. 6 teams werden geselecteerd voor de nationale finale.

  • Wiebke Peeters wint prijs voor beste Marketingthesis van Vlaanderen

    Partners In Marketing reikte eind november prijzen uit van de wedstrijd 'De Beste Marketingthesis van Vlaanderen', editie 2011. VUB-studente Wiebke Peeters sleepte de hoofdvogel binnen. Deze wedstrijd werd voor de tiende keer georganiseerd voor de laatstejaarsstudenten van de Vlaamse universiteiten. De professoren marketing beslisten welke thesissen mochten meedingen naar de titel 'De Beste Marketingthesis van Vlaanderen'. Per universiteit gingen er maximum drie studenten door naar de finale. Alle thesissen werden beoordeeld op zes evenwaardige criteria: inhoud, stijl en vorm, actualiteitswaarde, praktische haalbaarheid, publiciteitswaarde en wetenschappelijke onderbouw. Met haar thesis ‘Onderzoek naar het gebruik van social media als marketingkanaal door ondernemingen in Vlaanderen’ (promotor prof. dr. E. Vandijck) kaapte zij de hoofdprijs van 1.000 euro weg. Meer informatie over de wedstrijd op www.marketingthesis.be.