International Student Platform

VUB is een melting pot van culturen, kleuren, talen en stijlen. Die diversiteit kenmerkt de universiteit en zorgt ervoor dat studenten en personeel een breder en rijker wereldbeeld krijgen. Omwille van de sterke aanwezigheid van internationale studenten creërde het VUB International Relations Office het International Student Platform dat iedereen de kans geeft een stem te hebben in het beleid van VUB.

De naam spreekt voor zich: het International Student Platform biedt internationals een platform om meer inspraak te krijgen. Het gaat niet over legale macht, maar wel over een adviserende rol zoals die van de studentenraad. De bestuur van de organisatie bespreekt thema’s die relevant zijn voor internationale studenten zoals wonen, gezondheidszorg en mobiliteit, maar er worden ook events georganiseerd zoals jobfairs voor internationals of cross-cultural communication events. Daarnaast beidt het platform ook momenten aan om elkaar te leren kennen en vrienden te maken. Het is ten slotte belangrijk dat iedereen zijn plaatsje vindt op de VUB. De board bestaat uit twaalf leden waaronder een voorzitter en een vice-voorzitter, die jaarlijks verkozen worden. Zij doen er alles aan om de studentenraad een internationaler karakter te geven en VUB een nog meer inclusieve universiteit te maken.

Heb jij ook zin om je leiderschapsskills te ontwikkelen en een stem te krijgen in het beleid van jouw universiteit? Neem dan eens een kijkje op de website en stel je kandidaat om lid te worden. Tijdens een interview krijg je de kans uit te leggen waarom dit echt iets voor jou is en wie weet zetel jij volgend jaar wel in het bestuur van het International Student Platform!

Projectleider: Maja Leonie Metzger

E-mail: Isp@vub.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.