Eén voor allen, allen voor één

Omdat onze studenten en medewerkers ideaal geplaatst zijn om een vinger aan de pols van onze community te houden en sterke ideeën hebben om de werking van onze universiteit te verbeteren, kunnen zij bij ons terecht voor ondersteuning bij hun welzijns- of gezondheidsproject. We zetten hieronder graag enkele projecten in de kijker.

Benieuwd naar meer? Bekijk dan zeker onze initiatieven onder De Wereld Heeft Je Nodig.

De Wereld Heeft Je Nodig

2021_warme_gemeenschap_handenopelkaar_VUB

Podcastreeks: de coronakloof

In de 3-delige podcastreeks ‘De coronakloof’, waarin wordt besproken hoe corona de kloof tussen studenten vergroot, zoeken 8 studenten communicatiewetenschappen naar manieren om die kloof te dichten.

Creatief Atelier

Creatief Atelier, de naam zegt het zelf, is een ruimte ingericht als atelier waar iedereen welkom is om zich creatief uit te leven. Je kunt hier schilderen, schrijven, tekenen en nog veel meer. Het draait niet om het finale resultaat, maar om vrijheid en ontspanning. Zo kun je even ontsnappen aan de deadlines en verplichtingen die het studentenleven meebrengt.

Start To Talk

Start To Talk is een initiatief van BeMSA VUB, de lokale afdeling van de Belgian Medical Students’ Association. De organisatie beheert een chatroom voor studenten die nood hebben aan een babbel. Samen met andere studenten en moderatoren kun je anoniem in kleine groepjes praten over zaken waar je het moeilijk mee hebt.

Onderzoeksinstellingen, bedrijven of individuele onderzoekers die een onderzoeksproject rond welzijn willen opstarten, wenden zich tot de contactgroep Welzijnsonderzoek o.l.v. Academisch Adviseur Valery-Ann Jacobs.

Ik wil een academisch onderzoeksproject rond welzijn starten

Evenementen

Geen resultaten gevonden.