Dag van de wetenschap

De wetenschap: het is de essentie voor het begrijpen van de wereld en eigenlijk zowat heel ons heelal. Wetenschap evolueert continu, razendsnel,blijft innoveren en ons dagelijks verwonderen. Maar toch, ondanks dat burgers interesse tonen in en het belang inzien van wetenschap, is nog niet iedereen ervan overtuigd dat wetenschap écht fun kan zijn. De betrokkenheid van de bevolking met wetenschap blijft beperkt. Niet akkoord? Help ons dan het tegendeel te bewijzen op de Dag van de Wetenschap!

Tijdens de Dag van de Wetenschap, die jaarlijks plaatsvindt op de laatste zondag van november, stellen Vlaamse en Brusselse (kennis)instellingen hun onderzoek voor aan het brede publiek. In Muntpunt, de locatie bij uitstek voor het Wetenschapsfestival Brussel, kun je als onderzoeker meer dan 1000 bezoekers een leerrijke dag bezorgen via doe-activiteiten, workshops of (kinder)lezingen!

Ook VUB stelt trots haar projecten tentoon aan jong en oud tijdens de Dag van de Wetenschap . VUB Research Outreach and Communication Office heeft nood aan onderzoekers om hun onderzoek voor te stellen aan het publiek op creatieve, participatieve en interactievemanieren Als onderzoeker krijg je begeleiding van het team dat je zal motiveren en helpen jouw activiteit verder uit te werken. Ook de logistiek en externe communicatie verloopt via het VUB Science Outreach Office.

Droom je ervan de volgende Einstein te worden en wil je je passie voor wetenschap en onderzoek delen met de wereld? Afspraak op het Muntpunt tijdens de Dag van de Wetenschap!

Meer info

Vacature

Jij hebt
  • Een passie en brein voor wetenschap
  • Zin om je liefde voor de wetenschap met het brede publiek te delen

What’s in it for me?
  • Je krijgt coaching en inhoudelijke ondersteuning van de VUB Research Outreach and Communiction Office voor het opstarten of verder uitwerken van jouw activiteit
  • Je maakt deel uit van het Wetenschapsfestival waar veel bezoekers je werk te zien zullen krijgen
  • Je deelname staat positief in toekomstige, potentiële subsidie-aanvragen

Projectleider: Freija Poot en Sven De Boeck

E-mail: Freija.Poot@vub.be of Sven.De.Boeck@vub.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.