Dalilla Hermans Lezingenreeks

Vijf weken lang, op vrijdag van 15h tot 17h, geeft Dalilla Hermans* les aan onze universiteit over (anti-)racisme. Dit is de allereerste interdisciplinaire lessenreeks rond dit thema aan een Vlaamse universiteit! Het onderwerp van elke les bepaalde jij mee tijdens het online event op 12 november. Ben jij VUB student en wil je inzicht verwerven in dit thema? Schrijf je dan hier in op Canvas. Jouw engagement draagt bij aan de strijd tegen racisme. Dalilla staat alvast klaar om haar eerste studenten te ontvangen!

Lessenreeks Dalilla Hermans, vrijdag van 15h tot 17h, Engels:
  • 23 april: Safe spaces
  • 30 april: Representatie
  • 7 mei: Cultural appropriation
  • 14 mei: Institutioneel racism
  • 21 mei: Activisme

*Wie is Dalilla Hermans? Dalilla is een Belgische vrouw van Rwandese afkomst. Ze staat bekend als een van de belangrijkste figuren in het Vlaamse antiracismedebat en haar bijdrage aan onze maatschappij. Ze is schrijfster, columniste voor “De Standaard”, theatermaker, activiste, VUB Fellow, en binnenkort jouw nieuwe leraar!

Projectleider: Dalilla Hermans

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.