Van plan tot betere schoolomgeving: Bij Edukado realiseer je samen met de plaatselijke bevolking een sociaal project in het buitenland

Ooit studeerden de mensen achter vzw Edukado zelf aan de VUB, nu ondersteunen ze jou bij het uitwerken van een sociaal project in een laag inkomensland. Zin in een onvergetelijke culturele uitwisseling waarbij je in een jaar tijd een bouwproject verwezenlijkt, samen met de plaatselijke bevolking? Bij Edukado vind je medestanders en ondersteuning voor de realisatie van dit project, van het maken van de plannen tot de bouw ter plaatse. Het kan daarbij gaan om klaslokalen, maar ook om een waterput nabij een school of andere infrastructuur die met onderwijs te maken heeft. Opleiding of technische achtergrond spelen geen rol. Enkel je engagement is van tel!

Edukado?

Met Edukado werk je met een team van medestudenten en vooral samen met de plaatselijke bevolking concreet aan betere omstandigheden waarin kinderen school kunnen lopen, waardoor zij ook meer kansen op een mooiere toekomst krijgen. Dit doe je niet alleen door fondsen te werven, maar ook door de realisatie van het project ter plaatse. In de zomer reis je namelijk twee maanden naar het land in kwestie om het project daar uit te voeren. Eerder werkten VUB-studenten al in India, Burkina Faso, Sierra Leone, Malawi, Nepal en Bangladesh. Dit jaar werkt Edukado samen met de Togolese organisatie Sichem en met Togo Debout om de middelbare school in Dzogblakopé uit te breiden.

Wil je echt je tanden zetten in een project waarbij je alles opbouwt from scratch? Check dan de website van Edukado of laat van je horen via het contactformulier, en ontdek hoe ook jij mee kunt bouwen aan een betere wereld voor mensen in een laag-inkomensland.

Meer info

Edukado heeft je nodig!

Wil jij je engageren voor een wereldbeeldverruimend educatieproject? Heb je zin om actief mee te bouwen aan de versterking van een school in een laag inkomensland? Of ben jij de ideale fondsenwerver om vanuit België alles mee in goede banen te leiden?

Dan zoekt Edukado jou!

Jouw engagement
  • enkele uren per week van je tijd
  • je sociale vaardigheden
  • je vastberadenheid en werklust
  • je bereidheid om je te verplaatsen naar het buitenland tijdens de zomermaanden
Waarom meedoen?
  • Je realiseert samen met een geweldig team een jaar lang activiteiten en gaat tijdens de zomervakantie op bouwreis.
  • Je krijgt de kans om samen te leven en te werken met een andere gemeenschap en bij te leren over hun culturen, gewoontes, waarden en tradities.
  • Je doet werkervaring op in een maatschappelijk zinvol en ethisch verantwoord project.
  • Je kan rekenen op begeleiding van ervaren groep projectmedewerkers die je met raad en daad bijstaan.

Zij gingen je voor

Via deze korte video's vertellen een aantal VUB'ers over hun unieke ervaringen bij Edukado!

HANNAH DE CAUTER - INDIA

REDA GHALMI - BURKINA FASO

CHARLOTTE VAN CAMPFORT - INDIA

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.