Deel jouw mening over de Brusselse publieke ruimte via Hooray for the essay!

Ben jij een VUB’er met een uitgesproken mening over de publieke ruimte in Brussel? Heb je een vlijmscherpe pen? Wil je bovendien graag prijzen winnen? Dan is Hooray for the essay iets voor jou!

De publieke ruimte werd tijdens de coronacrisis voor vele Brusselaars heel belangrijk. Het was meer dan ooit de plek om elkaar te ontmoeten en te ontspannen in een periode van sociaal isolement. De roep om kwalitatieve publieke ruimtes was dan ook luid en duidelijk. Hooray for the essay koos daarom de Brusselse publieke ruimte als thema voor dit jaar. Als deelnemer aan deze schrijfwedstrijd van Pilar i.s.m. deBuren laat je je ongezouten mening over dat thema horen. Zo lever je niet alleen een belangrijke bijdrage aan het debat over de Brusselse publieke ruimte, maar maak je ook kans op een geldprijs van 500 euro Ă©n een publicatie in Rekto:Verso!

Tijdens het schrijfproces van je essay bedenk je een persoonlijke invalshoek over de publieke ruimte in Brussel die je graag wil delen. Wat betekent het bijvoorbeeld voor jou om in de Brusselse sociale ruimte op te groeien? Hoe matcht of clasht dat met het algemene beeld dat mensen hebben over Brussel? Wat kunnen politici, stedenbouwers,… leren van jouw inzichten? Hoe dicht jij de kloof tussen de geleefde en de geconcipieerde ruimte? Hoe meer input de wedstrijd krijgt, hoe beter het beeld van de Brusselse publieke ruimte gevormd kan worden. Jouw deelname kan dus een belangrijk verschil maken. Twijfel dus niet en schrijf je in!

Meer info

Vacature

Jij bent…
  • Een VUB’er met een duidelijk standpunt over de publieke ruimte in Brussel
  • Niet bang om je mening te delen
Jij hebt…
  • Een vlotte pen
  • Tijd tot maximum 4 oktober 2021 om een essay van maximum 2000 woorden te schrijven
  • Een vrije agenda op 9 november 2021 voor de prijsuitreiking in Pilar tijdens het evenement Diner met de Stad
What’s in it for you?
  • Je maakt kans op een geldprijs van 500 euro
  • Bakken roem
  • Het winnende essay wordt gepubliceerd in Rekto:Verso
  • Je krijgt de kans om jouw mening te delen met de publieke opinie

Projectleider: Gijs Ieven

E-mail: Lieselotte.Vaneeckhaute@vub.be en Alyssa@deburen.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.