Less Walls, More Bridges

Ben jij een creatieve VUB’er die graag schildert? Vind je mentale gezondheid belangrijk en wil je graag meer verbondenheid creĂ«ren in onze hoofdstad? Dan is Less Walls iets voor jou!

Less Walls is een initiatief van The City is our Playground in samenwerking met de VUB. Bij dit project gebruik je een reeks muren en objecten op de VUB-campus Etterbeek als canvas. Op die manier visualiseer je de identiteit en samenhorigheid van de buurtbewoners. Na maanden van fysieke afwezigheid op de campus zijn die creatieve en participatieve activiteiten een unieke kans om een hechte groep te creĂ«ren en om het gevoel van samenhorigheid en inclusiviteit van onze universiteit te versterken.

Tijdens een reeks creatieve en participatieve activiteiten ga je op zoek naar de noden, wensen, diversiteit en identiteit van de lokale gemeenschap. Concreet denk je na bij online vraagstukken en neem je deel aan pop-ups en workshops, waar je via verschillende vragen en tekenoefeningen in dialoog treedt met de community. De resultaten van die co-creatie verwerk je samen met de andere creatieve VUB’ers tot Ă©Ă©n geheel, waarna je vervolgens het ontwerp samen met de lokale gemeenschap schildert op de geselecteerde objecten en muren. Zo visualiseer je samen met de andere deelnemers de gedeelde liefde voor Brussel en zorg je ervoor dat onze hoofdstad en haar gemeenschappen meer verbonden dan ooit zijn!

Vacature

Jij bent…
  • Een creatieve VUB’er die graag schildert
  • Een echte teamplayer

Jij hebt…
  • Een grote voorliefde voor Brussel
  • Passie om een positief verschil te maken in de Brusselse maatschappij
  • Een vrije agenda in de periode januari-maart-juni (concrete data worden nog gecommuniceerd)
  • Het hart op de juiste plaats

What’s in it for you?
  • Meedoen aan dit cultureel project heeft een positief effect op je sociale ontwikkeling
  • Je geeft een stem aan zij die minder gehoord worden
  • Je verbetert het algemeen welzijn door mensen opnieuw te connecteren
  • Je leert jezelf waarderen door je eigen creatieve bijdrage
  • Een positieve impact op gebied van mentale gezondheid en welzijn, duurzame gemeenschappen, sterke instituten en partnerschap
  • De kans om de noden en wensen van de VUB-community bloot te leggen, waardoor het beleid kort op de bal kan spelen om zich zo goed mogelijk op die community af te stemmen
  • Invloed op het ontwikkelen, uitvoeren en beslissen van het project

Projectleider: Nanouk Vets en Silvia Alba

E-mail: Hello@thecityisourplayground.com

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.