Word een sterke vrouw in de (bedrijfs)wereld dankzij de online community NOW- supporting goal diggers!

Ben jij een VUB-student die zich identificeert als vrouw of ben je als vrouw net afgestudeerd aan de VUB? Ben je onzeker over je toekomst als vrouw in het werkveld, of ondervind je door je gender problemen op de werkvloer? Heb je nood aan een gesprek of zou je graag tot een groep behoren waar zulke problemen bespreekbaar worden gemaakt? Dan is NOW-Supporting goal diggers de ideale community voor jou!

Vandaag de dag zijn er nog te veel vrouwen die zich onzeker voelen in de maatschappij. Zo weet niet elke vrouw waar ze terecht kan wanneer ze genderproblemen ondervindt op de werkvloer, is de loonkloof nog steeds een realiteit en is het nog steeds moeilijk om een stem te krijgen in de mannenwereld. De VUB streeft gendergelijkheid op elk vlak na en daarom ontstond de online LinkedIn-groep NOW- Supporting goal diggers.

NOW staat voor Network of Women. De Linkedin-groep bestaat uit dynamische, inspirerende en motiverende vrouwen die bij elkaar komen om elkaar aan te moedigen en te stimuleren. Je leert bij over vrouw zijn in de maatschappij en deelt ideeĆ«n met elkaar die helpen om positieve effecten te creĆ«ren op elkaars leven. Het is bovendien een veilige omgeving waar iedereen met respect wordt behandeld en waar leden vrijuit kunnen spreken over hun passies, ambities en twijfels. Daarnaast kan je rekenen op ondersteunende tools zoals online workshops, tutorials en webinars. Daarin wordt gefocust op themaā€™s als gendergelijkheid, de loonkloof en implicaties bij carriĆØrekeuzes voor de vrouw. Om een zo groot mogelijke invloed te hebben, wil NOW een zo groot mogelijke online community creĆ«ren. Jouw lidmaatschap kan dus het verschil maken! Bovendien lever je een belangrijke bijdrage aan het leven van andere vrouwen. Je bevordert dus niet alleen je eigen carriĆØre, maar neemt ook jouw bijdrage aan de maatschappij in eigen handen! Twijfel dus niet en word lid van de Linkedin groep NOW- Supporting Goal Diggers!

Meer info

Vacature

Je bentā€¦
  • Een VUBā€™er die zichzelf identificeert als vrouw en graag steun geeft of krijg van andere vrouwen
  • Een VUBā€™er die gendergelijkheid belangrijk vindt

Je hebt..
  • Een LinkedIn-profiel

Whatā€™s in it for you?
  • Een community waar je kennis kan overdragen en krijgen
  • In de groep kan andere vrouwen steunen of door hen ondersteund worden

Projectleider: Gauthier Pyls

E-mail: Gauthierplys@gmail.com

Tel: +32 477 50 46 66

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform ā€œDe Wereld Heeft Je Nodigā€  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.