Geef Brussel jouw personal touch in de Open Lab Symmerschool

Na een jaar binnenzitten en dagdromen over mooiere tijden lonkt de vrijheid voorzichtig om de hoek. En waar beter die vrijheid vieren dan in onze prachtige hoofdstad! Brussel biedt haar inwoners enorm veel interessante projecten en activiteiten maar kent toch nog veel ruimtes die (nog) niet ten volste benut worden. De OpenLab.brussels Summerschool gaat aan de slag met die open ruimtes en heeft jouw creatieve bijdrage nodig!

Laat je niet misleiden door het woord ‘summerschool’. Dit project betekent niet dat je urenlang achter te schoolbanken zit weg te kwijnen. Het is een innovatief urban experiment waarbij deelenemers elkaar inspireren en leren samenwerken om aan de stad van de toekomst te bouwen. Je denkt creatief na over het opvullen van Brusselse transitieruimtes met het oog op het voorbereiden van een meer duurzame en inclusieve stad. Het programma bouwt zich langs heel uiteenlopende activiteiten: forum theater, VR-exeriences, chantier collectif, wandelen, bar talks, site-bezoeken, etc.

Wie kan deelnemen?

De zomerschool staat open voor diverse doelgroepen: wetenschappers, kunstenaars, professionals, jongeren, activisten, beleidsmakers, enz. De activiteiten worden georganiseerd in het Engels, Frans en Nederlands. Vertaling wordt voorzien waar nodig.

Meer info

Projectleider: Julie Bertone

E-MAIL: Info.Cerl@vub.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.