Wat is Start To Talk?

Start to talk is een warm project dat zich richt op het mentaal welzijn bij studenten. Het is een project door studenten voor studenten. Via een praatgroep wordt er gesproken over zaken waarmee mensen het moeilijk hebben. Deze onderwerpen worden vaak niet besproken in het dagelijkse leven. Mensen voelen zich beschaamd of zwak omdat ze het moeilijk hebben. De sociale media waarop iedereen het perfecte leven lijkt te hebben maakt het er niet gemakkelijker op. Wij ondervinden dat mensen tijdens de praatgroep hun hart kunnen luchten en open kunnen praten over hun gevoelens. Ondanks het feit dat de meeste mensen elkaar niet kennen merken we een wederzijds respect en vertrouwen naar elkaar toe. Tijdens een sessie wordt vaak beseft dat we niet alleen zijn en dit schept een diep gevoel van verbondenheid. Praten helpt, blijf niet met je probleem zitten en kom gerust eens langs op een van onze maandelijkse sessies.

Moderator worden?

Start To Talk is een organisatie voor, maar ook door studenten. Dit betekent dat de meeste leden stoppen, eenmaal ze hun studententijd vaarwel zeggen. Hierdoor komen er op geregelde tijdstippen vacatures vrij voor nieuwe enthousiastelingen. Momenteel zijn we op zoek naar moderatoren.

Zin gekregen om ons team te vergezellen? Stuur dan een mailtje naar starttotalk@vub.bemsa.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.