De wereld heeft je nodig. Echt waar!

Onze planeet raakt uitgeput en heeft een heel wat duurzamere aanpak nodig als we van plan zijn met z’n allen hier nog wat langer rond te wandelen. Don’t look any further: VUB biedt je hét project aan om de klimaatstrijder en ondernemer in jou naar boven te halen!

Met ‘Sustainability: An interdisciplinary approach’ willen we studenten aansporen om als echte ondernemers aan de slag te gaan en actief te participeren in de strijd naar duurzamer ondernemerschap. De nadruk ligt hier sterk op samenwerking. Je werkt namelijk samen met je medestudenten uit verschillende richtingen, en met externe partners. Zo gingen dit jaar studenten een samenwerking met AMAB aan met wie ze een duurzaam soort papier ontwikkelden om Colruyt te voorzien van duurzamer verpakkingsmateriaal. Ieder jaar kunnen de externe partners variëren, zodat verschillende sectoren aan bod kunnen komen. Naast het uitwerken van je actieplan worden er doorheen het jaar ook discussietafels en lezingen georganiseerd, allemaal in het thema van sustainability.

Het is overduidelijk: ook als student kun je veel betekenen in de evolutie naar duurzaam ondernemen! Daarom is een keuzevak als dit niet enkel innovatief en uitdagend, maar je maakt deel uit van een belangrijke beweging die een van de grootste en meest dringende problematieken van onze samenleving aanpakt.

Vacature

Jij hebt ...
  • een hart voor alles wat groen en eco is
  • goesting om je ondernemersskills te ontdekken of verder te ontwikkelen
  • misschien wel al een leuk idee in gedachten om duurzaam ondernemerschap te stimuleren

What’s in it for me?
  • de kans je netwerk uit te breiden en samen te werken met ondernemingen
  • je zet je eerste stappen richting ondernemen
  • je kan op een creatieve manier onze planeet helpen terug wat groener te worden

PROJECTLEIDER: Bieke Abelshausen

E-MAIL: Bieke.Abelshausen@vub.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.