Optimaliseer je topsportbeleid als partner van SPLISS

Ben je een sport-addict? Zou je graag deel uitmaken van een internationaal netwerk dat onderzoek verricht naar topsport? Lees dan zeker even verder. Jij kan mee een grote invloed uitoefenen op het internationale beleid rond topsport. Sluit je nu aan als partner bij SPLISS!

SPLISS coƶrdineert en voert onderzoek uit om meer inzicht te krijgen in de effectiviteit en efficiƫntie van het topsportbeleid van verschillende landen. Het internationale netwerk van het project telt tot nu toe al meer dan 18 landen, 60 onderzoekers en 40 beleidsorganisaties. De missie van SPLISS is dan ook om een zo duurzaam en internationaal mogelijk netwerk te creƫren. Van daaruit willen ze onderzoek coƶrdineren, expertise ontwikkelen en de innovatie rond topsport op beleidsniveau verhogen. Door lid te worden van dat netwerk kan jij SPLISS helpen om die doelstelling te bereiken!

Concreet beoordeel en adviseer je als lid van SPLISS beleidsmakers op het gebied van topsport over het optimaliseren van hun topsportsystemen. Zo bied je je expertise aan landen aan die het topsportsysteem en -klimaat van hun land willen evalueren en verbeteren. Daarnaast maak je de potentiƫle verbeteringen op vlak van topsport zichtbaar via de unieke SPLISS-methodologie. De resultaten van die methodologie geven meer inzicht in de effectiviteit en efficiƫntie van het topsportbeleid van een land, afgezet tegen andere landen. Om een zo betrouwbaar en uitgebreid mogelijk onderzoek te kunnen hanteren, is SPLISS dan ook constant op zoek naar nieuwe partners. Wil jij dus graag het topsportbeleid verbeteren, en dat op internationaal niveau? Twijfel dan zeker niet en word partner van het project!

Vacature

Je bentā€¦
  • Een VUBā€™er die geĆÆnteresseerd is in (top)sport
Je hebtā€¦
  • Expertise over topsport die je graag zou internationaal in de vorm van onderzoek wil delen
Whatā€™s in it for you?
  • Interdisciplinaire en internationale samenwerking
  • Gezamenlijk onderzoek, publicaties, doctoraten
  • Versterken van je eigen projecten/ onderzoek via topsport. Denk hierbij aan de  inspirerende waarde van topsport (bijvoorbeeld jeugd en doelgroepen) en de verbindende waarde van topsport
  • Je werkt samen met verschillende stakeholders zoals onderzoekers, bedrijfsleven, federaties, bevolking en overheden
  • Je maakt gebruik van kennismethodes en een netwerk dat de maatschappelijke impact die topsport kan teweegbrengen versterken

Projectleider: Veerle De Bosscher & Jens De Rycke

E-mail: Veerle.De.Bosscher@Vub.be & Jens.De.Rycke@vub.be

TEL: 0486526060

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform ā€œDe Wereld Heeft Je Nodigā€  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.