VUB Loopt!

Lopen is goed voor de gezondheid en laat de gezondheid nu net de belangrijkste motivator zijn waarom we de laatste tijd massaal de loopschoenen aantrekken. De VUB wil het hele jaar door zoveel mogelijk medewerkers, alumni, studenten en sympathisanten aansporen om samen te lopen voor de gezondheid van anderen, voor een goed doel dus! Daarnaast wil het project sensibiliseren rond gezond sporten, met als doel om geld in te zamelen voor het VUB-UZB Paul De Knop Fonds voor immunotherapie.

Om die uitdaging tot een succesvol einde te brengen, heeft het project jouw steun nodig. Op het VUB Loopt-platform kan je je laten inspireren door één van de loopbuddy's, kan je deelnemen aan één van de campagnes of kan je jouw eigen actie opzetten ten voordele van het VUB-UZB Paul De Knop Fonds. Als je zelf niet zo’n passie hebt voor lopen, kan je op dat platform het project ook steunen via een donatie. Er zijn dus mogelijkheden genoeg! Doe zoals meer dan 1000 VUB’ers en steun het VUB loopt-project op jouw manier. Zo maak jij het belangrijke verschil in de strijd tegen kanker!

Projectleider: Dirk Van De Wiele

E-mail: Dirk.Van.De.Wiele@vub.be

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.