Vraag nu je kot aan

De aanvraagperiode voor academiejaar 2024 - 2025 is gestart op 15 november. Je kan nog een aanvraag indienen tot en met 1 mei 2024. Aanvragen na de deadline komen automatisch op de wachtlijst terecht.

Kot aanvragen

Je kotaanvraag doe je op dezelfde plek waar je je aanmeldt voor een opleiding

Start hier je aanmelding

Nadat je een aanmelding hebt ingediend voor een opleiding, kan je een kotaanvraag indienen.

Je hebt al een aanmelding ingediend?

Heb je eerder al een aanmelding ingediend via een andere aanmeldingstool, en wil je nog een kotaanvraag toevoegen? Doe dan geen nieuwe aanmelding en
contacteer de huisvestingsdienst

Je bent al student?

Ben je momenteel al student aan de VUB, en wil je een kot aanvragen voor volgend jaar?
Dan kan je een kotaanvraag indienen via de Student SelfService

2023_Handleiding_VUB-kot_aanvragen_screenshot_1_NL.png

Hoe vraag je een kot aan?

Je kan een kot aanvragen op dezelfde plek waar je aanmeldt voor een studieprogramma. Zodra je aanmelding is ingediend, zal de optie om een kot aan te vragen beschikbaar worden. Je kan geen kotaanvraag doen voordat je een aanmelding hebt ingediend voor een opleiding.
Start je inschrijving hier

• Nadat je aanmelding succesvol is ingediend, kan je de knop 'kot aanvragen' aanklikken.
  • Is deze knop (nog) niet klikbaar en grijs? Dan moet je eerst een aamelding indienen voor een opleiding.

Let op: Heb je al een aanmelding ingediend via een andere aanmeldingstool, en wil je nog een kotaanvraag toevoegen? Doe hier dan geen nieuwe aanmelding en
contacteer de huisvestingsdienst

2023_Handleiding_VUB-kot_aanvragen_screenshot_2_NL.png
Geef je voorkeuren door en bevestig je aanvraag

• 0/1 - Selecteer het academiejaar waarvoor je een kot aanvraagt.
  • 1/4 - Selecteer je 1ste voorkeur, zowel de locatie als het kamertype.
  • 2/4 - Doe hetzelfde voor je 2de voorkeur.
  • 3/4 - Geef eventueel aan of je met iemand op de kamer of gang wil zitten (naam + voornaam) en andere specifieke opmerkingen.
  • 4/4 - Je krijgt een samenvatting van je aanvraag en voorkeur. Klik op 'indienen' om deze te bevestigen of keer terug om aanpassingen te maken.

Let op: De huisvestingsdienst probeert zo goed mogelijk rekening te houden met je voorkeuren, maar dit is nooit gegarandeerd.

2023_Handleiding_VUB-kot_aanvragen_screenshot_3_NL.png
Check je aanvraag en statusupdates in het overzicht

Als je je aanvraag correct hebt ingediend, verschijnt er een boodschap ter bevestiging. Je vindt vanaf nu je kotaanvraag en bijhorende status terug in het overzicht.

Kot aanvragen als huidige student

Ben je al student aan de VUB? Dan kan je een kot aanvragen via de Student SelfService.

• Log in op de Student SelfService met je VUB account.. In het hoofdmenu klik je op het icoon 'studentenhuisvesting'.
  • Vul alle verplichte velden in en klik vervolgens op 'indienen'.
2023_Handleiding_kot_aanvragen_7
  • Bevestig je aanvraag door op 'ja' te klikken.
  • Je kameraanvraag is nu voltooid.
2023_Handleiding_kot_aanvragen_3en6en8