Studeren in Brussel

Studeren aan de VUB combineert het beste van 2 werelden. Hoogstaand onderwijs in het Nederlands of Engels op een gezellige campus met alles erop en eraan, en daarbuiten een bruisende, internationale grootstad. Met ruim 90.000 studenten is Brussel ook de grootste studentenstad van België – die tegelijkertijd zoveel meer biedt dan wat je van een traditionele studentenstad verwacht.

Ontdek waarom zij in Brussel studeren

Studeren aan de VUB

De VUB, dat is toponderwijs op onze topcampussen. De VUB, dat is ook studeren op ‘z’n Vlaams’. Het onderwijs in Vlaanderen zit namelijk anders in elkaar dan in Nederland. Lessen in kleine groepen, een goed contact met de proffen en medestudenten, met op het einde van de rit een waardevol diploma, ook in Nederland.

Meer weten over studeren aan de VUB

Opleidingen aan de VUB

Van Geneeskunde, over Psychologie, tot Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie. Aan de VUB heb je de keuze uit 31 bachelors, 75 masters en 21 master-na-masters.

Ontdek het volledige opleidingsaanbod

Starten aan de VUB

Heb je je keuze gemaakt en wil je aan de VUB studeren? Mooi zo! Een voorbereid student is er 2 waard. Breng je inschrijving in orde en ga tijdig op zoek naar een kamer. Zorg dat je administratie in orde is, zodat je bij de start van het academiejaar er direct kan invliegen!

Alles wat je moet weten voor een vlotte start