logo

U bent hier

Inschrijven voor een creditcontract

Stap 1 :
Creditcontract en toestemming

Met een creditcontract kan je inschrijven om enkele losstaande vakken te volgen aan de VUB. Deze vakken kunnen van eender welk programma binnen eender welke faculteit komen en combineren kan ook. Belangrijk hierbij is wel dat je toestemming moet krijgen van de betreffende faculteit(en). Voor de gekozen vakken waar je toelating voor gekregen hebt, volg je de lessen en leg je examen af. Wanneer je slaagt, krijg je hier voor een zgn. creditbewijs. Opgelet: een creditbewijs wil gewoon zeggen dat je een vak succesvol gevolgd hebt, maar is geen diploma.

Op deze pagina vind je meer informatie over de procedure. 

Stap 2 :
Start je inschrijving
ONLINE AANMELDEN

Je kan je thuis aanmelden via onze aanmeldingswebsite. Dit kan je best doen met je eID. Heb je geen eID-lezer? Laad dan zeker beide kanten van je identiteitskaart op.
Tijdens de aanmelding vul je je persoonlijke gegevens in en upload je de nodige documenten.

Gezien de COVID-19 crisis gaan de inschrijvingen door vanop afstand. We ronden je aanvraag zo snel mogelijk af.

Welke documenten heb je nodig? Je hebt zeker deze documenten nodig:

  • Een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort)

  • Je diploma secundair of hoger onderwijs dat toelating geeft tot het creditcontract (origineel of gecertificeerde kopie)

  • Het ingevulde formulier 'toelating tot creditcontract'

JE WORDT TOEGELATEN VANOP AFSTAND

Je hebt een aanmelding ingediend en we hebben je gevraagd langs te komen. Dit bericht mag je negeren gezien omwille van de COVID-19 crisis de inschrijvingen vanop afstand doorgaan.

Wie schrijft zich in?
Als student dien je je zelf aan te melden. We communiceren enkel via het opgegeven e-mailadres.

Waar kan je terecht?
Normaal gezien hadden we je uitgenodigd op de campus om de inschrijving af te ronden. Indien je aanvraag is goedgekeurd zal je hiervan een e-mail ontvangen en kan je online je inschrijvingscontract ondertekenen.

Wat neem je mee?
Je hoeft niets mee te nemen, maar zorg ervoor van tenminste de volgende documenten te uploaden:

  • Een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort)

  • Je diploma secundair of hoger onderwijs dat toelating geeft tot het bachelorprogramma (origineel of gecertificeerde kopie)

Inschrijven voor het academiejaar 2020-2021 kan vanaf 1 juli. Je zal worden toegelaten vanop afstand.

Stap 3 :
De faculteit registreert je vakken

Je hebt je contract ondertekend en je Net-ID geactiveerd. 

Je vakken worden op basis van je toelatingsformulier geregistreerd door de faculteit. Dit kan je niet zelf.

HOEVEEL GAAT JE INSCHRIJVING KOSTEN?

Het studiegeld bestaat uit een vast bedrag en een variabel bedrag. De gedetailleerde info kan je vinden op ons studentenportaal. Maar om al een idee te geven:

  • Het vaste bedrag is een kost die je éénmaal per academiejaar betaalt.

  • Het variabele bedrag is een specifiek bedrag per studiepunt in je jaarprogramma.

Je betaalt dus: het vaste bedrag + (het variabele bedrag x het aantal opgenomen studiepunten)

EEN GOEDE START AAN DE VUB

Om goed te kunnen starten, heb je uiteraard nog een aantal zaken nodig. Je lesrooster en boeken bijvoorbeeld. Al de antwoorden op je praktische vragen omtrent studeren aan de VUB, vind je op één adres: ons studentenportaal!

Toch niet gevonden wat je zocht?

Neem gerust even contact op via info@vub.ac.be of 02/629 2010.