De VUB heeft grootse plannen voor een duurzame organisatie. Maar kleine stapjes helpen daar ook bij, zelfs met een simpele lunch kun je al bijdragen. Kijk hoe we met het restaurant werken aan een duurzamere wereld en het even lekker blijft.

De duurzame universiteit in de Facts & Figures

De VUB wil een bloeiende universiteit zijn en tegelijk de grenzen van de planeet respecteren. Het doel is om tegen 2050 een klimaatneutrale organisatie te zijn. Met onderzoek en opleidingen wil de VUB die omslag maken.

Maar wie het kleine niet eert… Het restaurant van de VUB is even gastvrij als altijd, maar steeds bezig duurzamer te worden. Het restafval is verminderd, er zijn de koffiebekers Billie Cups die je kunt laten bijvullen en ze promoten fruit bij de universiteitsgemeenschap.

Met lokale ingrediënten, seizoensgebonden groenten, producten uit eerlijke landbouw en duurzaam gecertificeerde vis tovert het VUB-restaurant gevarieerde en duurzame menu's op tafel. De voorbije jaren is het plantaardig aanbod van onze resto sterk gegroeid. Veganistische maaltijden worden steeds populairder en elke maaltijd bevat minstens 200 gram groenten.