Academische profielen

Als onderzoeker, prof of assistent solliciteer je via de faculteit. Zowel je onderzoeks- als managementcompetenties en didactische vaardigheden (waar relevant) vormen belangrijke criteria.

1. In de eerste ronde bekijken we je kandidatuur onder de vorm van CV, diploma en motivatie. Het is belangrijk dat je alle diploma’s oplaadt en grondig je motivatie weergeeft. Soms krijg je in deze fase al een paar inhoudelijke vragen. Dit staat gespecifieerd in de gepubliceerde job.
  2. Zit dit goed, dan mag je deelnemen aan een volgende stap, bijvoorbeeld een vergelijkende proef of geven van een les. Deze proef peilt naar jouw vaktechnische competenties en aanpak.
  3. Succesvol? Dan volgt er een gesprek. Jouw toekomstige leidinggevende, en domeinexperten polsen of competenties en visie passen met deze van de VUB.

Zit dat goed? Dan volgt er een contractvoorstel!

Management & Professionals

Solliciteer je voor een Management & Professionals job, dan bestaat het selectieproces uit drie rondes.

1. In de eerste ronde wordt jouw cv doorgenomen en peilen we naar je motivatie.
  2. Zit dit goed, dan mag je deelnemen aan een schriftelijke proef, op afstand. Deze proef peilt naar jouw vaktechnische competenties en aanpak.
  3. Leg je ook deze proef met succes af? Dan volgt er een gesprek. Jouw toekomstige leidinggevende, een aantal experten uit het veld en iemand van de HR-afdeling polsen of jouw competenties, persoonlijkheid en ambities matchen met de cultuur en het team.

Zit dat goed? Dan volgt er een contractvoorstel!

EXTRA TIP – Heb je aan de VUB gestudeerd? Dan weet je als ervaringsdeskundige waar de VUB voor staat en hoe de VUB werkt. Als lid van de VUB-community beleefde jij ook al het unieke VUB-gevoel. Durf dit allemaal te benoemen tijdens het mondelinge gesprek, want het toont aan dat je een echte VUB-ambassadeur bent!