NL | EN

February 2023

Evening lecture WVDM Living Lab on 27.02.2023

Na de onderzoeksfase en de goedkeuring van de bouwaanvraag is het eindelijk zover: de renovatie van de VUB studentenunits in het kader van het Willy Van Der Meeren Living Lab gaat in 2023 van start!

Op maandag 27 februari 2023 lichten Lieven De Groote (Maker Architecten) en Charlotte Nys (Origin Architecture & Engineering) toe hoe duurzaamheid, energie, erfgoed en economie gecombineerd worden in verschillende renovatiestrategieën om rekening te houden met de specifieke kenmerken van het na-oorlogs woonerfgoed in Brussel. Zij maken, samen met Beneens, VK architects+engineers, VITO en JUUNOO, deel uit van het team dat de studentenunits zal renoveren.

19u00: start lezing in de grijze WVDM studentenwoningen, gebouw P2.0.05 op de VUB campus.

Deze lezing is tevens de openingslezing van de ARCH-week, een event voor VUB studenten ingenieur-architect.
Het Living Labs Brussels Retrofit wordt financieel gesteund door Innoviris, het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) en het Brussels Hoofdstedelijk gewest.

Beeld door Maker Architecten