2022_Atletiekpiste_Sportinfrastructuur_Etterbeek_VUB

De atletiekpiste

De eerste optie is uiteraard lopen op de atletiekpiste van de VUB. Ben je een fervente loper en wil je de benen losgooien op een tartanpiste van 400 m (6 banen)? Dan ben je op de VUB Main Campus in Etterbeek op de juiste plek. Met een sportkaart met daarop actieve toegangsbeurten kan je dagelijks van 6.00 tot 24.00 uur terecht op de piste.

Let op: op sommige momenten vinden er op het rugbyveld in het midden van de piste andere activiteiten plaats. Check dus eerst of je je gemakkelijk voelt om daar dan te trainen. Soms zijn er atletiekclubs of scholen actief op de piste. Zorg dat je hun training niet verstoort.

Geldig vanaf 1/1/2023, jaarlijkse indexatie

VUB-studenten en -personeel
  • 10-beurten:  € 14,9
  • 20-beurten:  € 27

Voor elke beurtenkaart gaat er Ă©Ă©n euro naar het Paul De Knop Fonds voor immunotherapie. Zo steun je tijdens het lopen het goede doel!

Geldig vanaf 1/1/2023, jaarlijkse indexatie

VUB-alumni
  • 10-beurten:  € 16,2
  • 20-beurten:  € 31,4

​​​​​​Geldig vanaf 1/1/2023, jaarlijkse indexatie

Anderen
  • 10-beurten:  € 18,6
  • 20-beurten:  € 37

De Brusselse Atletiekvereniging

Een tweede optie is lid worden van de Brusselse Atletiekvereniging. Deze club werd meer dan 40 jaar geleden opgericht door een aantal alumni van de VUB en telt ondertussen meer dan 300 leden. Ze trainen op woensdag en vrijdag telkens van 18.30 tot 20.00 uur op de atletiekpiste. Iedereen is welkom voor een leuke loopsfeer onder deskundige begeleiding van coaches.

Het crossparcours

Je kan ook lopen op variabele ondergrond.  Zo kan je het crossparcours volgen: een parcours van +/-1500 m dat kriskras over de VUB Main Campus loopt en het traject volgt van de Brussels Universities Cyclocross. Deze cross in het kader van de X20-trofee gaat al een aantal jaar door op onze campus. Loop misschien eens de route rond de campus - in wijzerzin of tegenwijzerzin, in de ene richting al wat uitdagender dan in de andere. Steek door van toegang 6 naar 13 als je maar een halve tour wil doen. Je maakt het zo zwaar als je zelf wil. Meer ervaren en geroutineerde lopers kunnen vanuit de campus in Etterbeek naar het Park van Elsene, park van Woluwe, Terkamerenbos of zelfs tot in het ZoniĂ«nwoud.

Student aan het lopen in de atletiekpiste van Campus Etterbeek

VUB Loopt

VUB Sport organiseert jaarlijks een tot meerdere loopactiviteiten, vaak ter ondersteuning van een goed doel. Zo lopen we jaarlijks mee met de 20 km van Brussel en voorzien we onder de noemer “VUB Loopt” af en toe een “start to run” of andere loopactiviteit in groep. Klik op onderstaande knop voor meer info over welke andere VUB Loopt initiatieven er momenteel zoal op het programma staan ten voordele van het VUB-UZB Paul De Knop Fonds voor immunotherapie.

VUB Loopt

Blijf op de hoogte via onze Facebook-pagina of onze VUB Sport app.

2022_Sport_etterbeek-atletiekpiste-rustend_VUB

Wandelroutes

Op de VUB Health Campus in Jette zijn er geen specifieke voorzieningen, maar je loopt er recht het prachtige Laarbeekbos en het Poelbos in. Check zeker onze wandelroutetips in het kader van het Paul De Knop Fonds ten voordele van immunotherapie. Die routes zijn evengoed al lopend te doen.

2022_Pijlen_Sport_Wandelroutes_VUB