We geven advies aan VUB-studenten voor studies of stages in het buitenland, en over studiebeurzen voor studeren in het buitenland (of aan de VUB voor internationale studenten). Internationale studenten kunnen bij ons terecht voor administratieve hulp bij hun aankomst in België. Ons team verstrekt ook informatie over mobiliteitsmogelijkheden en beurzen voor VUB-personeel, en geeft begeleiding aan academici die uit het buitenland komen. Daarnaast

• organiseren we internationaal gerelateerde evenementen.
  • geven we financiering aan VUB-studenten die internationale activiteiten willen organiseren.
  • werken we aan verschillende partnerschapsovereenkomsten met instellingen over de hele wereld, wonen we conferenties bij en organiseren activiteiten binnen onze partnernetwerken, en ondersteunen we het International Student Platform (ISP).
  • helpen onze collega's bij (EU-)projectsubsidies, universitaire ontwikkelingssamenwerkingsactiviteiten en partnerschappen, en coördineren verschillende Erasmus+-projecten.
  • bieden begeleiding aan gevluchte studenten en academici in risicosituaties, en zijn actief in inclusie- en integratieprojecten.
  • zijn nauw betrokken bij diplomatieke activiteiten met de Belgische en Vlaamse regering, buitenlandse ambassades hier en Belgische ambassades over de hele wereld, en met onze internationale alumni.

International Relations Office

Pleinlaan 5