De beschikbare kanalen

Check in dit overzicht de verschillende communicatiekanalen die we aanbieden om te communiceren naar de VUB-studenten, en hoe je deze kan gebruiken.

Event of nieuwsbericht op WeAreVUB

Organiseer je een activiteit voor studenten? Of heb je interessant nieuws voor de studentengemeenschap? Laat je event of nieuwsbericht verschijnen op het studentenportaal.

Mail je aanvraag naar info@vub.be

Aankondiging campusschermen

Wil je graag een activiteit aankondigen op de plasmaschermen op de campus? Bezorg ons een powerpointbestand (1 slide) of afbeelding van het formaat 'widescreen: 16:9' en zorg ervoor dat er voldoende info op je scherm staat, zoals een tijdstip, datum en locatie van een event, en/of een QR-code naar een webpagina met meer informatie.

Dien je aanvraag in

Face to face communicatie en events

Zelfs in het digitale tijdperk blijft mondelinge communicatie en een offline netwerk cruciaal! Een leuke stand op de campus of op een groot evenement is een goede manier om je medestudenten te bereiken. Zo is er aan de start van het academiejaar de Kick Off en kan je gedurende het hele jaar activiteiten op de Esplanade organiseren. Hiervoor heb je wel toestemming nodig.

Vraag een Esplanade-activiteit aan

Studentennieuwsbrief & sociale media

De studentennieuwsbrief wordt doorgaans op de eerste en derde donderdag van de maand verstuurd. De topics voor de nieuwsbrief (en de sociale media van VUB) worden een week op voorhand bepaald, onder meer op basis van WeAreVUB Student. Wil je dat we ook jouw nieuws opnemen? Stuur het ten laatste 2 weken op voorhand door, 3 weken om helemaal 'safe' te zitten.

Mail je aanvraag naar info@vub.be

Affiches & flyers

De plakborden en plakpalen op en aan de VUB-campussen zijn voorbehouden voor erkende verenigingen, BSG gtgv, de Moeial, studiekring Vrij Onderzoek en de Studentenraad. Bekijk het plakplan voor een overzicht van de locaties.

De advalvasborden aan de faculteitssecretariaten en posterborden in gebouw D, gebouw L, gebouw A (VUB Health Campus), het studentenrestaurant en de bibliotheek zijn wel vrij te gebruiken door iedereen. Daarnaast kan je ook altijd toestemming vragen om je affiche op te hangen in Bar Pilar, Opinio en het Complex. Meer info vind je in de Codex Studentenleven.

Om te flyeren op de Esplanade vraag je online toestemming aan.

Communicatieadvies

Heb je communicatieadvies nodig om een succesvolle campagne op te starten? Contacteer het Infopunt Studenten.

Hier zijn alvast enkele tips:

• Gouden tip: bekijk andere nieuwsberichten/slides/posts en neem de stijl over.
  • Weet dat de medewerkers van het Infopunt Studenten het recht hebben om je aanvraag (deels) te weigeren of te wijzigen op basis van de inhoud.
  • Hou rekening met een verwerkingstijd van minstens 2 werkdagen.

Op zoek naar respondenten?

In het kader van een bachelorpaper, masterthesis of PhD gaan studenten vaak op zoek naar respondenten voor hun onderzoek. De vraag komt regelmatig of de VUB kan helpen door een enquête of oproep te verspreiden naar alle VUB-studenten. Helaas is de vraag naar respondenten zo groot, dat we hiervoor geen e-mails of aankondigingen rondsturen.

Onze studenten geven aan dat ze enkel relevante informatie willen ontvangen van de VUB. Om hieraan tegemoet te komen, beperken we de nieuwsstroom tot noodzakelijke berichten over de opleiding, begeleiding en het studentenleven. Onderzoeken verspreiden we daarom via geen enkel kanaal van de VUB.