Wanneer kan je op uitwisseling tijdens je studies?

Je kan op uitwisseling in bachelorjaar 3 of masterjaar 1.

De aanvraag voor de uitwisseling gebeurt tijdens het eerste semester van het academiejaar dat aan de beoogde uitwisselingsperiode voorafgaat. Dit geldt voor

• BA2-studenten (of BA1 + BA2 gecombineerd)
  • BA3-studenten (of BA2 + BA3 gecombineerd)
  • schakelprogramma's
  • voorbereidingsprogramma's

Voorwaarden

Om te zien of je in aanmerking komt voor een uitwisseling (op basis van graad en verworven ECTS), neem je contact op met je uitwisselingscoördinator.

Hoe vraag je een uitwisseling aan?

Meer informatie over de aanvraag van een uitwisseling vind je in de volgende presentaties :

Procedure

1. Voor een EU-bestemming
    1. Selecteer je top 3 EU-bestemmingen.
    2. Vervolledig het online formulier  (je uploadt in dat formulier ook je motivatiebrief en volledig puntenblad van vorig academiejaar).
  2. Studenten die een aanvraag doen voor een bestemming buiten Europa moeten een e-mail sturen met de voorkeursbestemmingen (samen met een EU back-up bestemming) naar exchange.outgoing@vub.be met de exchange coördinator en mobility.lw@vub.be in CC.

Deadlines

Deadline EU-bestemmingen: vul het online formulier in tegen 21 december 2023.

Deadline niet-EU-bestemmingen: stuur een email tegen 10 december 2023.

Alle aanvragen worden gerangschikt op basis van de algemene resultaten en de motivatiebrief. Dit is alleen het geval wanneer meer studenten zich voor dezelfde bestemming aanmelden dan er plaatsen beschikbaar zijn.

Bij vragen contacteer je ons op mobility.lw@vub.be.

Uitwisselingscoördinator

Contacteer Prof. dr. Emiliano Acosta.

Bestemmingen

Bestemmingen in België