Praktisch

zondag, 20 november, 2022 tot en met zondag, 11 december, 2022 - 15:00 tot 18:00
Brussel, Main Campus VUB - zondag 20 november / 15u Bornem, CC Ter Dilft - zondag 27 november, 15u / Bredene, Eventcentrum Staf Versluys - zaterdag 3 december, 20u / Gent, De Bijloke - zondag 4 december, 15u / Genk, CC C-Mine - zondag 11 december, 15u

Beleef een magisch muzikaal moment!

Abracadabra! Het is zowat de oudste toverspreuk en als grapje nog wel eens in gebruik. Voorbij de wetenschap vinden we een wereld van magie en onbegrensde verbeelding die blijft intrigeren. VUBorkest waagt zich op dit terrein en vindt er geheimzinnige, vrolijke en spetterende klanken en kleuren! Hierbij worden we verder betoverd door de teksten van Yoeri Lewijze en Ingrid Vanrutten. De concerten beloven een magisch muzikaal feest te worden, met speciale aandacht voor de 50ste verjaardag van het VUB Wetenschappelijk Steunfonds. Allen daarheen dus!

Op het programma:

• Danse Diabolique - Josef Hellmesberger, Jr.
  • Legacy - Concerto for Oboe - Oscar Navarro

solist: Halewijn Wayenberg (hobo)
  • L’ apprenti Sorcier - Paul Dukas
  • Classical Music Abbreviated - Rainer Herch
  • Symfonie No.1 - Hope - Kevin Houben
  • The Witches of Eastwick - John Williams
  • The Nightmare before Christmas - Danny Elfman
  • Ice Age: The Meltdown - John Powell

Het VUBorkest staat onder leiding van dirigent Jurgen Wayenberg en doet gedurende de concertreeks de volgende locaties aan:

• VUB Campus Etterbeek - Aula Q    zondag 20 november 2022 - 15:00
  • CC Ter Dilft    zondag 27 november 2022 - 15:00
  • Eventcentrum Staf Versluys    zaterdag 3 december 2022 - 20:00
  • De Bijloke    zondag 4 december 2022 - 15:00
  • CC C-Mine    zondag 11 december 2022 - 15:00

Tickets kosten 15 euro. Voor studenten, werkzoekenden en gepensioneerden is er een reductietarief van 10 euro. Kinderen onder twaalf mogen gratis binnen. Zie hier voor info en reserveren.