De patiënt moet centraal staan in de zorg en daarom vonden het UZ Brussel en Insilencio, de externe partner voor rekruteringscommunicatie van het UZ Brussel, dat het passend zou zijn om echte patiënten in het centrum van de rekruteringscampagne te zetten. Het is belangrijk dat ook potentiële medewerkers zien voor wie het ziekenhuis zich inzet. 6 patiënten van het UZ Brussel komen via de filmpjes met een hoogstpersoonlijk verhaal naar buiten en stellen zich kwetsbaar op.
Jan Van Raes, hoofd van de dienst human resources: “Werken in de gezondheidszorg is bijzonder omdat je je inzet voor de gezondheid en zorg van concrete mensen. We wilden een echt authentieke campagne realiseren. Alle nieuwe technologieën in de zorg ten spijt, blijft de gezondheidszorg in de eerste plaats een zaak van mensen. Naast de typische zorgprofielen hebben we ook tal van ondersteunende profielen nodig, zoals ICT-ers, technici, administratief bedienden, laboranten, radiologen, ... Iedereen draagt op zijn eigen manier bij aan de zorg van onze patiënten”.
80 vacatures
In totaal worden zes filmpjes gerealiseerd waarvan er drie in het voorjaar en drie in het najaar worden verspreid. Naast de filmpjes worden alle rekruteringsadvertenties die tijdens de campagne worden gepubliceerd, gekoppeld aan de patiënten die in de filmpjes getuigen. De campagne richt zich op de rekrutering van zeer diverse profielen. Op korte termijn heeft het UZ Brussel 80 vacatures en de uitdaging is vooral om de correcte profielen te vinden. Door de segmentatie en specialisatie in de geneeskunde en de technologische evoluties is er steeds meer nood aan zeer specifieke profielen. Daarnaast is het niet evident om de vacatures voor ondersteunende diensten in te vullen. Omdat werken in de zorgsector uitdagend is en de zorgsector in volle verandering, wilde het UZ Brussel ook een vernieuwende en eigenzinnige rekruteringscampagne realiseren.