De Brusselse universiteiten VUB en ULB zijn bij de 300 beste universiteiten ter wereld op de internationale ranking van de Britse Quacquarelli Symonds rankings. De Université Libre de Bruxelles staat op plaats 210, terwijl de Vrije Universiteit Brussel op plaats 251 belandde.

Alle universiteiten op de lijst worden beoordeeld aan de hand van zes criteria; academische reputatie; werkgever reputatie; faculteit/student ratio; citaties per faculteit; Internationale studenten ratio; en Internationale faculteit ratio. De KU Leuven staat in België op de hoogste plaats, op nummer 76. De UGent en UCLouvain op respectievelijk de 143ste en 195ste plaats, de UAntwerpen staat op plaats 280 en de UHasselt op plaats 449.

De Britse en Amerikaanse universiteiten voeren het klassement aan, met MIT op de eerste plaats, Cambridge op de tweede plaats en Stanford op plaats drie.

Dit artikel verscheen eerder op Bruzz.be.