Diensthoofd Philippe Merckx is in z’n nopjes en benadrukt dat hij nooit een inspanning heeft moeten doen om het personeel tot klantvriendelijkheid aan te zetten. “Dat gaat op een natuurlijke manier, ze zijn allemaal vriendelijk uit zichzelf.”
Philippe Merckx is niet echt verbaasd dat VUB-collega’s positief staan tegenover het restaurant.
“Wij zijn door de aard van onze activiteit fysiek aanwezig, wat bij andere diensten niet altijd het geval is. Mensen komen binnen, het eten is altijd klaar. We staan er elke dag, ook als andere diensten gesloten zijn. We voorzien in een basisbehoefte, even belangrijk als de zorg voor kinderen. Bij ons hebben mensen ook de ruimte om samen te komen, dat zorgt voor sociale cohesie. En we zorgen ervoor dat iedereen zo goed mogelijk aan zijn of haar trekken komt. Vegetarisch en vegan, we bieden het aan. Studenten die het graag fastfood-achtig hebben en personeelsleden die liever gezond eten: er is elke dag keuze genoeg. Bovendien zetten we al jaren in op duurzaam voedsel."
Broodjes op maat
Meer dan 30 mensen werken er in het restaurant en de cafetaria. Ook in de cafetaria slaat de aanpak aan bij de VUB-gemeenschap. “We smeren onze broodjes pas op het moment dat de klant ze bestelt. Zo zijn de combinaties haast eindeloos. De lange wachtrijen moet je er soms wel bij nemen, dat is een minpunt.”
Philippe Merckx hoopt alvast op een uitbreiding van het restaurant en de cafetaria, om de bezoekersstroom in betere banen te leiden.
Het laatste woord is voor collega Ann-Sophie, die het restaurant en zijn personeel als VUB-held heeft voorgedragen: “De liefde van de man of vrouw, oud of jong, dik of dun, groot of klein gaat toch wel door de maag zeker?”
Jouw held
Wie is jouw VUB-held? Laat het ons weten op ikhebnieuws@vub.ac.be en wie weet plaatsen we je held(en) binnenkort in de spotlight.