Op vrijdag 9 februari 2024 organiseerde het VUB International Relations office een infosessie om meer dan 150 nieuwe internationale studenten en stagiaires te verwelkomen aan de VUB om via hun uitwisselingsprogramma's aan het 2e semester te beginnen.

De infosessie omvatte o.a. presentaties van verschillende studentenorganisaties zoals het International Student Platform (ISP) en ESN VUB EhB Brussels.

Daarna kregen de nieuwe studenten de kans om elkaar beter te leren kennen door deel te nemen aan de traditionele rondleiding op de campus van Etterbeek. Elke deelnemende student werd verwelkomd met een klein geschenk.

Dit jaar komen de uitwisselingsstudenten en stagiairs voor het 2e semester van 30 verschillende partneruniversiteiten uit Armenië, België, Brazilië, Chili, China, Cyprus, Duitsland, Frankrijk, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Mexico, Marokko, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Korea en Zweden.

In totaal verwelkomen we dit semester meer dan 38 nationaliteiten aan de VUB!

Meer dan de helft van hen studeert aan de Faculteit Sociale Wetenschappen & Solvay Business School. Op de tweede plaats komt de faculteit Ingenieurswetenschappen, gevolgd door de faculteit Wetenschappen en Bio-ingenieurswetenschappen en de faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen.

De stagiairs zullen stage lopen in de faculteit Wetenschappen en Bio-ingenieurswetenschappen, gevolgd door de faculteit Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie, de faculteit Ingenieurswetenschappen, en de faculteit Geneeskunde & Farmacie in het universitair ziekenhuis UZ Brussel.

We heten hen allemaal welkom in Brussel en aan de VUB! We wensen hen het allerbeste en hopen dat ze zullen genieten van hun tijd bij ons in België!