Masterstudent Ingenieurswetenschappen: Computerwetenschappen, Jente Rosseel, is met zijn eigen start-up Elewa geselecteerd als een van de 38 nieuwe start-ups onder Start it @kbc. Deze projecten werden gekozen uit ruim 140 voorstellen. Start it @kbc zal de start-ups begeleiden om hun ondernemingen te realiseren en schaalbaar te maken.

Elewa
Elewa betekent ā€˜begrijpenā€™ in Swahili en is een online leer- en trainingssysteem dat de focus verlegt van assessment of learning naar assessment for learning. Het project in Kenia werkt samen met scholen om nieuwe tools en aanpakken voor beter onderwijs te ontwikkelen. Zo voorziet het bijvoorbeeld on-the-job training voor leraars om ze efficiĆ«nter te doen onderwijzen en zorgt Elewa voor nieuwe lesinhoud voor leerlingen.

Jente Rosseel
Jente Rosseel is een laatstejaarsstudent Ingenieurswetenschappen: Computerwetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. In 2012 liep hij al stage in Kenia voor het Ministerie van Onderwijs, waar hij zich bezighield met de implementatie van een School Information Management System. Dit systeem laat het Ministerie toe om scholen gemakkelijk te kunnen opvolgen. Het doel was ook hier de onderwijskwaliteit verbeteren.

Voor meer informatie over de opleiding  Ingenieurswetenschappen: Computerwetenschappen kan u hier terecht.