
Het team, onder leiding van Ann Van Driessche, directeur Marketing & Communicatie van de VUB, bestaat uit Tineke Sonck als woordvoerder, vier medewerkers die instaan voor persrelaties en één medewerker die de communicatie van de rector ondersteunt. Samen vergroten zij de persaanwezigheid van de VUB op drie domeinen: onderwijs, onderzoek en maatschappelijk engagement. Sonck brengt hiervoor ruim 17 jaar ervaring mee in strategische communicatie en woordvoering.
Waardengedreven communicatie
De VUB onderscheidt zich door haar vrijzinnig-humanistische waarden nadrukkelijk te vertalen naar onderwijs, onderzoek en maatschappelijk engagement. Vanuit de principes vrijheid, gelijkheid en verbondenheid neemt de universiteit bewust een positie in maatschappelijke debatten rond wetenschappelijk onderzoek, onderwijs, mensenrechten, persvrijheid, diversiteit en inclusie.

Tineke Sonck
Belang van crisiscommunicatie
Naast proactieve mediawerking speelt ook crisiscommunicatie een sleutelrol. Universiteiten worden steeds vaker geconfronteerd met gevoelige thema’s en spanningsvelden. De VUB wil in crisissituaties met snelheid, transparantie en helderheid communiceren.