Donderdag 6 oktober vindt op de campus van de Vrije Universiteit Brussel in Etterbeek de jaarlijkse VUB Kick-off plaats. Via infostanden wil de universiteit haar studentenpopulatie een zo breed mogelijk beeld van alle mogelijkheden en diensten op én naast de campus bieden. Muziek, randanimatie en hapjes en drankjes maken de beleving compleet.

De VUB Kick-Off is na 13 jaar een traditie geworden onder de VUB-studenten en trekt jaar na jaar meer volk. Op de beats van DJ Stecks en DJ Raffia veranderen de grasvelden op de campus in Etterbeek tussen 12u en 21u in een heus festivalterrein.

Ondersteunende diensten, studentenverenigingen en verschillende Brusselse organisaties tonen via infostanden wat ze studenten te bieden hebben. Op het podium in het midden van het groene auditorium zorgt productiehuis cirQ voor entertainment. Studenten kunnen deelnemen aan het Belgisch kampioenschap Just Dance of zich door elkaar laten schudden tijdens een crashtest georganiseerd door de politie. Nationale en internationale studentenkringen verkopen eten en drinken tegen studentikoze prijzen.

Ook VUB-rector Jan Danckaert zal aanwezig zijn en VUB-studenten tussen 12u en 13u bedienen van drank aan de BSG-bar. “Er is geen betere manier om de VUB en Brussel als studentenstad te leren kennen, dan door het glas te heffen met oude en nieuwe vrienden tijdens onze VUB Kick-off”, stelt hij. “In deze onrustige en onzekere tijden hebben studenten meer dan ooit nood aan ondersteuning en verbinding. Via onze infostanden ontdekken ze voor welke activiteiten en welk type begeleiding ze bij welke VUB-dienst, studentenvereniging of Brusselse organisatie kunnen aankloppen. En via allerhande ludieke activiteiten en lekker eten en drinken leren ze nieuwe mensen kennen om verder op te bouwen.”