Drie studenten Toegepaste Economische Wetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel toonden hun marketingtalent tijdens de nationale finale van het internationale Business Game ‘L’Oréal Brandstorm’. Ze imponeerden een jury van professionals met een creatieve en innovatieve marketingstrategie voor een van de internationale merken van de groep.
L’Oréal Brandstorm 2016
Dit jaar was het de uitdaging om een innovatieve en volledig digitale strategie te bedenken voor het merk La Roche-Posay om een nieuwe generatie consumenten (tussen 15-25 jaar) aan te trekken en aan het merk te binden. De studenten moesten dus in de huid kruipen van een marketingdirecteur en een digitale strategie inclusief communicatiecampagne. Aan de wedstrijd namen 480 studenten uit 6 grote managementscholen deel: het ICHEC, de UCL, de VUB, Vlerick, de KUL en de UGent.
VUB
Tijdens de nationale finale streden de finalisten van elke school om de overwinning. De VUB-finalisten: Alix Rose, Axelle Van Aerde en Matthias Vanspauwen namen aan de wedstijd deel in het kader van het keuzevak ‘Internationaal Marketing Project’, onder begeleiding van Prof. dr. Malaika Brengman en drs. Laurens De Gauquier. Ze behaalden een welverdiende tweede plaats. De jury loofde hen voor hun duidelijke focus en strategie, hun gedurfde (lees: redelijk eigenzinnige) aanpak, hun levendige presentatie en de creatieve uitwerking van hun on- en offline campagne. Ze moesten de duimen leggen voor het team van UCL dat door mag naar de internationale finale in Parijs, samen met 44 andere teams.