Word lid van Auxilio en maak het verschil voor medestudenten en de maatschappij

Wil je graag de medemens helpen? Wil je medestudenten leren kennen in een cultureel of sportief kader? Ben je een echte teamplayer? Dan is de studentenclub Auxilio iets voor jou!

Auxilio is een studentenvereniging die zich inzet voor heel wat maatschappelijke projecten. Zo onderneemt de club actie tegen de lage slaagkansen in de eerste bachelor van onze univeristeit. De auditoria zitten in het begin van het academiejaar namelijk vol met enthousiaste studenten, maar na een semester is daar nog weinig van op te merken. De oprichters van Auxilio vonden het jammer dat er zo veel studenten al snel de motivatie voor hun studies verloren. Daarom besloten ze om een studentenvereniging op te richten die studenten wegwijs maakt op de universiteit. Daarnaast brengt de club zo veel mogelijk studenten bij elkaar via sportieve, maatschappelijke of culturele activiteiten. Zo maken ze samen de VUB, en in een breder kader de maatschappij, tot een mooiere plek.

Als lid van Auxilio kan je rekenen op een hechte vriendengroep die zich inzet voor gevarieerde projecten. Zo begeleid je studenten die het moeilijk hebben in de overgang van het secundair naar hoger onderwijs door ze te coachen of te helpen in hun zoektocht naar een oudere coach. Daarnaast help je bij verschillende maatschappelijke initiatieven, waarbij je samen met de andere leden de problematiek rond armoede, daklozen en migratie aanpakt. Zo organiseert de studentenclub jaarlijks een daklozenactie, waarbij leden onder andere kledij inzamelen via mailing en affiches. Ten slotte organiseert Auxilio verschillende culturele- en sportieve activiteiten. Op die manier vormt de club een hechte thuisbasis voor elke VUB-student. Om dat alles in goede banen te laten lopen, heeft de club zo veel mogelijk leden nodig. Jouw inzet en engagement kunnen daarbij zéker het verschil maken. Twijfel dus niet, en word lid van Auxilio!

Vacature

Jij bent…
  • Een geëngageerde VUB-student
  • Een echte teamplayer
  • Een wereldburger die zich graag wil inzetten voor de medemens
  • Minstens 2 dagen op het jaar vrij om je in te zetten voor (een van) de activiteiten

What’s in it for you?
  • Je krijgt een grote voldoening omdat je met Auxilio écht het verschil maakt in de maatschappij
  • Je leert wat het inhoudt om verschillende maatschappelijke acties op poten te zetten en ontwikkelt daardoor belangrijke organisatorische vaardigheden
  • Een mooie referentie op je CV

Projectleider: Youness Lamrani

E-mail: youness.lamrani@vub.beGSM: 0468/34.81.40

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.