VUB Sport voor een gezonde samenleving

Wij streven naar een wereld waarin elk individu in onze maatschappij zich bewust is van de voordelen van regelmatig bewegen en sporten. Waarin iedereen zich via een actieve levensstijl ontwikkelt tot een competente mens die als een humanistische, geëngageerde en kritische wereldburger in het leven staat. Dat leidt uiteindelijk tot een maatschappij waarin iedereen zich goed voelt.

Om studenten, academici en alumni van de VUB, maar ook niet-VUB'ers, te helpen bij het vinden en beoefenen van hun favoriete sport stellen we ruime sportinfrastructuur ter beschikking. VUB Sport organiseert een resem aan sportactiviteiten op allerlei niveaus en werkt nauw samen met andere sportaanbieders in de regio.

2022_Sport_VUB
Ons sportbeleidsplan

Elke vier jaar vertalen we deze missie en visie naar praktische maatregelen en activiteiten, in samenwerking met associatiepartner Erasmus Hogeschool onder de noemer Universitaire Associatie Brussel. In ons gezamenlijke sportbeleidsplan worden de maatregelen uitgewerkt waarmee we mensen (met bijzondere focus op studenten) willen sensibiliseren tot (blijven) sporten.

Benieuwd hoe ons sportbeleidsplan er voor 2021-2024 uit ziet?

Check ons huidig sportbeleidsplan