Persoon met VR bril op het evenement Kick Off op Campus Etterbeek

Sporten in virtual reality? Het kan aan de VUB!

Overdag wordt de VR-Sportzone in het sportcomplex op de VUB Main Campus in Etterbeek vooral gebruikt voor academische doeleinden en onderzoek in dit onderwerp.

Tussen de middag en in de naschoolse uren wordt het echt leuk, want dan staan de zaal en het VR-materiaal te onzer beschikking. We willen dit dan ook graag delen met onze studenten, collega’s, alumni en sympathisanten van de VUB.

We starten met enkele basisbeweegvormen met behulp van de Facebook Oculus 2-bril en -attributen, maar wie weet kan je je binnenkort al eens meten met een virtuele Federer of Messi? Dat moet toch een geweldige ervaring zijn. Of misschien heb je een fysieke beperking en kan je via Virtueel Sporten een nieuw gevoel ontdekken? The Future is now!

Op de hoogte blijven van onze VR-acties? Volg ons op Facebook