donderdag, 28 maart, 2024 - 17:00 tot 20:00
1050 Elsene
Gebouw D. Aula D.0.07
Gratis

De Vrije Universiteit Brussel en het department Mathematics and Data Science nodigen je uit voor de inaugurale lezing van de Francqui-leerstoel 2023-2024, toegewezen aan professor Stéphane Jaffard. De titel van de lezing is 'Detectie en karakterisering van singulariteiten van functies'.

Meer informatie over de lezing en professor Jaffard (Engels).

Logo of the Francqui Foundation

Over de Francqui-leerstoel

De Francqui-leerstoel, die bestaat sinds 1933, is een initiatief van de Francqui Stichting en stimuleert de samenwerking en uitwisseling tussen universiteiten. Dit verrijkt op zijn beurt de academische omgeving, bevordert academische uitmuntendheid en interdisciplinair onderzoek en draagt ook bij aan het versterken van de reputatie van de verschillende universiteiten. De openingsles van zo'n cyclus is meestal de gelegenheid om alle persoonlijkheden van de betreffende discipline samen te brengen.

De wereld heeft je nodig

Dit initiatief maakt deel uit van het publieksprogramma van de VUB: een programma voor iedereen die vindt dat het anders kan in de wereld en gelooft dat wetenschappelijke inzichten, kritisch denken en dialoog een belangrijke eerste stap zijn om je stempel te drukken op jouw omgeving en de wereld.

Als Urban Engaged University wil de Vrije Universiteit Brussel een drijvende kracht van verandering in de wereld te zijn. Met ons academisch onderwijs en ons innovatief onderzoek dragen we bij aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties en drukken we mee onze stempel op de toekomst.

Creëer mee(r) impact