Caroline Gennez (47), voorzitter van de Universitaire Associatie Brussel (UAB), is zopas namens Vooruit minister van Ontwikkelingssamenwerking en Grootstedenbeleid geworden in de federale regering. De UAB verbindt de Vrije Universiteit Brussel en de Erasmushogeschool Brussel. Caroline Gennez leidt de associatie al sinds december 2013.

Caroline Gennez was naar eigen zeggen totaal verrast, maar gaat met veel overtuiging de ploeg van Vooruit in de regering versterken. Ze is heel blij met de post Ontwikkelingssamenwerking, omdat ze internationale solidariteit erg belangrijk vindt.

"Er ligt een heel sterk regeerakkoord. Ik ga op de ingeslagen weg verder werken. Solidariteit is de kern van onze overtuiging, in eigen land en in de rest van de wereld.", vertelt ze aan de VRT.

“Ik heb zelf mee het regeerakkoord onderhandeld met Conner Rousseau en de hele Vooruit-ploeg in 2019, Ondertussen zijn we al een paar jaar verder, maar de basis is mede door ons gelegd. Men vindt het dus eigenlijk logisch dat Conner bij mij is uitgekomen, ook al had ik het niet verwacht.”, zo lichtte Caroline Gennez toe aan radiozender Business AM.