Ben jij de doctoraatskandidaat die wij zoeken bij de VUB?

De VUB is op zoek naar doctoraatskandidaten in verschillende domeinen! Neem zeker een kijkje ons onderzoeksportaal. Vind je een onderwerp dat jou wel iets lijkt? Neem dan contact op met de desbetreffende onderzoeker om een mogelijke samenwerking te bespreken.

Neem een kijkje op het portaal

Vrouwelijke student op zoek naar een boek in een universiteitsbibliotheek

Tips om een geschikt onderwerp te vinden

• Kies een onderwerp en promotor waarmee je kans hebt om een beurs aan te vragen.

• Vind je niet meteen een geschikt onderwerp in de lijst? Je kan al ons onderzoek én mogelijke promotoren terugvinden op ons Onderzoeksportaal.

• Promotoren staan vaak open voor suggesties. Heb je een idee voor een onderwerp? Aarzel dan niet om je favoriete onderwerp voor te stellen aan een prof in jouw vakgebied.

Profiel van een goede promotor

Je promotor staat in voor je begeleiding tijdens het onderzoekstraject van je doctoraat. Alleen proffen die het statuut van Zelfstandig Academisch Personeel (ZAP) hebben aan de VUB komen in aanmerking als promotor van een doctoraat. Als je tijdens je doctoraat een onderwijsopdracht hebt als assistent, hoeft de titularis van dat vak niet noodzakelijk de promotor van je onderzoek te zijn. Ook de begeleider van je masterproef hoeft niet per se promotor van je doctoraat te worden. Als doctoraatsstudent bied je zelf ook ondersteuning aan je promotor.

De Onderzoeksraad heeft een ‘profiel van een goede promotor’ opgesteld met een duidelijk overzicht van de verwachtingen voor beide partijen.

College in aula

Op zoek naar financiering?

Ken je je onderwerp en promotor? Dan kan je financiering aanvragen voor je doctoraatstraject.

Meer info over financiering