Financiële ondersteuning voor studenten Vesalius College

Franz Bingen is emeritus prof. dr. Wiskunde aan de Vrije Universiteit Brussel en stichter van het Engelstalige Vesalius College. Zijn echtgenote Andrée Bingen was lerares biologie aan het Atheneum van Nijvel. Achter de schermen deed ze veel voor het Vesalius College.

Andrée vond het onrechtvaardig dat studenten van het Vesalius College met financiële problemen geen gelijkwaardige kansen kregen. Om deze reden ontstond het Andrée en Franz Bingen Fonds. Dat garandeert de uitreiking van prijzen en beurzen sinds het jaar 2000.

Help jij mee?

Prijzen en beurzen

2022_Franz_Bingen_man_piano

Franz Bingen Honours Prize: 500 euro

De Franz Bingen Honours Prize ter waarde van 500 euro gaat eenmaal per jaar naar een senior bachelorstudent. Die schrijft een essay dat voldoet aan enkele voorwaarden:

• Het behaalt de graad van (grote) onderscheiding.
  • Het is geschreven in het Engels, zonder taal- en/of spellingsfouten.
  • Het wordt foutloos gepresenteerd voor de jury.

Andrée Bingen Senior Scholarship Award: 1.200 euro

De Andrée Bingen Senior Scholarship Award is een beurs van 1.200 euro. Deze prijs gaat eenmaal per semester naar een senior bachelorstudent, met een GPA (grade point average) hoger dan 2.8 en die het financieel moeilijk heeft. De selectie gebeurt in overleg met de academische raad.

2022_Laureate_VUB
Charlotte Marisal en Sofie Skovberg

Charlotte Marisal (links) en Sofie Skovberg (rechts)

In 2023 ontvingen Sofie Skovberg en Charlotte Marisal de Andrée Bingen Scholarship. Sofie volgt een bachelor in International Affairs en Charlotte in International & European Law.

Schenk nu en maak het verschil!

Schenk online of via een overschrijving op het rekeningnummer BE51 0013 6779 3562 van de VUB met vermelding GIFT FO5. Giften vanaf € 40 zijn fiscaal aftrekbaar.

Doneer

Ontdek welke fondsen je nog kan steunen

Ga naar het overzicht