2022_Studenten_Studeren_VUB

Brussels School of Governance

De Brussels School of Governance (BSoG) voert interdisciplinair onderzoek uit, organiseert volledig geaccrediteerde programma's voor hoger onderwijs en levert een brede waaier aan academische diensten in verschillende beleidsrelevante domeinen, waaronder energie & milieu, veiligheid & diplomatie, migratie & diversiteit, en digitalisering & democratie. De School heeft een samenwerkingsverband met het Instituut voor Europese Studies (Vrije Universiteit Brussel), dat een langdurige reputatie heeft op het gebied van postdoctoraal onderwijs en onderzoek, en het Vesalius College.

Ontdek het aanbod van de Brussels School of Governance

Nova Academy

Dit overkoepelende online platform voor levenslang leren kwam tot stand in samenwerking met de Universiteit Antwerpen en Universiteit Gent. Via dit kanaal wordt ons gezamenlijk aanbod van bij- en nascholingen gestructureerd weergegeven, zodat jij het makkelijk kan doorzoeken.

Ontdek het aanbod van Nova Academy

Erasmushogeschool Brussel

De VUB en de Erasmushogeschool Brussel (EhB) vormen samen de Universitaire Associatie Brussel (UAB). De associatie biedt kwalitatief en toekomstgericht hoger onderwijs aan door voortdurend te werken aan kruisbestuivingen tussen onze professionele en de academische opleidingen. In totaal bieden we zo’n 180 complementaire opleidingen aan, met tal van doorstroom- en heroriënteringsmogelijkheden. Wedden dat je bij ons de (verdergezette) opleiding vindt die bij je noden als professional past?

Ontdek het aanbod van Erasmushogeschool Brussel

Academisch Centrum voor Taalonderwijs (ACTO)

Van taalcursussen tot officieel erkende taaltesten, van workshops op maat tot individuele taalondersteuning: bij het Academisch Centrum voor Taalonderwijs (ACTO) op onze VUB Main Campus kan je terecht voor alle mogelijke taaldiensten. Geen betere plek om een taal te leren dan in onze meertalige wereldstad Brussel!

Ontdek het aanbod van ACTO

CVO Semper

Websites ontwikkelen? Je boekhoudkennis bijschaven? Een taal leren? Binnen het brede aanbod van het Centrum voor Volwassenenonderwijs Semper vind je gegarandeerd een opleiding die aansluit bij je interesses. CVO Semper (Latijn voor 'altijd', een knipoog naar levenslang leren) telt 4 campussen, waarvan 1 op onze VUB Main Campus in Etterbeek en 1 op onze VUB Health Campus in Jette.

Ontdek het aanbod van CVO Semper