Afspraken

We werken uitsluitend met behandelingen op afspraak, zonder open spreekuren.  Afspraken worden enkel telefonisch, via mail of aan de balie gemaakt of geannuleerd.

Herinnering

Wij sturen een SMS ter herinnering van je afspraak. Je blijft echter zelf verantwoordelijk voor de door jou gemaakte afspraak.

Planning

Een behandeling kan soms langer duren dan voorzien, waardoor een volgende afspraak later begint. We rekenen op je begrip.

Vergoedingen

Bij uitgebreide behandelingen ontvang je van ons op voorhand een begroting. Wij raden je aan om je goed te informeren over de behandelingen waarvoor je wel of niet verzekerd bent en aan welk maximumbedrag. Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan. Je zal enkel behandeld worden wanneer je akkoord bent gegaan met de offerte. Lees de prijsopgave altijd zorgvuldig door. De bedragen op de offerte zijn slechts een indicatie; hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Indien er wijzigingen in het behandelplan nodig zijn, zullen ook de tarieven wijzigen. De exacte vergoeding of het maximaal te besteden bedrag is en blijft jouw verantwoordelijkheid en dien je zelf in de gaten te houden. Vraag daarom altijd vooraf aan de tandarts of specialist wat een behandeling kost en verifieer met je verzekering of je voor een vergoeding in aanmerking komt. Wij hebben geen contact met verzekeringsmaatschappijen.

Je kan steeds van ons een overzicht van de door jouw betaalde behandelingen opvragen.

Te laat komen

Verschijn je te laat op een afspraak, dan loop je het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdsgebrek.

Afwezig zijn

Ben je onvoorzien verhinderd, annuleer je afspraak dan zo snel mogelijk via mail of telefoon. Zo kunnen we andere patiënten sneller helpen. Niet of niet tijdig (48 uur op voorhand) verwittigen, gaat gepaard met een vergoeding van 50 euro. Annulatie of wijziging moet schriftelijk, 2 werkdagen voor de afspraak gebeuren.

Persoonlijke gegevens

Je dient te allen tijde een geldige identiteitskaart bij te hebben. Wijzigingen van je persoonlijke gegevens geef je zo spoedig mogelijk aan de onthaalmedewerkers door.

Medische gegevens

Voor ieders veiligheid en om je een optimale zorg te kunnen bieden, verzoeken wij je om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen en allergieën.

Privacy en geheimhouding

Patiëntinformatie wordt niet met derden gedeeld zonder jouw goedkeuring. Alle informatie blijft binnen de Tandheelkundige Kliniek, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Uiteraard gebeurt dit enkel met jouw goedkeuring.

Meningsverschil/klacht

Als je ontevreden bent over de behandeling of de manier waarop je bediend werd, vragen wij om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Komen we er niet uit, dan kan je je richten tot tandheelkunde@vub.ac.be.

Jouw eigendommen

Waak zelf over jouw eigendommen. De Tandheelkundige Kliniek is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies ervan. Wij raden je aan je bezittingen niet onbeheerd achter te laten.