Afstudeerrichting Politieke Wetenschappen minor geschiedenis

Bachelor of Science in de politieke wetenschappen en de sociologie: afstudeerrichting politieke wetenschappen met minor geschiedenis

Bachelorjaar 1

Verplichte opleidingsonderdelen

Je kan van 2 verplichte vakken het equivalente vak volgen aan de ULB. Dit kan voor 'Sociologie générale' i.p.v. 'Sociologie I' en 'Histoire politique contemporaine de la Belgique' i.p.v. 'Geschiedenis van België'.

Bachelorjaar 2

Verplichte opleidingsonderdelen

Je kan van 1 verplicht vak het equivalente vak aan de ULB volgen. Dit kan voor 'Histoire de la pensée politique' i.p.v. 'Geschiedenis van het politieke denken'.

Bachelorjaar 3

Verplichte opleidingsonderdelen

Je kan van 2 verplichte vakken het equivalente vak aan de ULB volgen. Dit kan voor ‘Régimes politiques comparés’ (semester 1) i.p.v. 'Politieke partijen en verkiezingen' (semester 2) en 'Introduction à l'étude des politiques publiques' i.p.v. 'Bestuur en beleid'.

Verplicht - Bachelorproef (1 te kiezen)

Minor geschiedenis: bachelorjaar 2 en 3

Binnen de minor geschiedenis kiest de student voor 24 ECTS credits. De student neemt bij voorkeur 12 ECTS credits op in combinatie met 'Bachelor 2' en 12 ECTS credits in combinatie met 'Bachelor 3'.

Totaal aantal studiepunten