Democratie en leiderschap

Ook als werkstudent

Als enige in Vlaanderen biedt de VUB een master in de politieke wetenschappen: democratie en leiderschap aan. Deze masteropleiding bereidt studenten voor op een boeiende carrière als beleidsmaker van morgen. Je leert wat de grote uitdagingen van de samenleving zijn, maar vooral ook hoe je praktisch aan de slag kan gaan om maatschappelijke verandering teweeg te brengen. Tijdens je master volg je vier verplichte vakken en de rest kan je zelf invullen in functie van je eigen interesses en  ambities.

De masterproef is het kroonstuk waarmee je laat zien dat je in staat bent om kritisch te reflecteren op een onderwerp dat je volledig zelf kan kiezen. Zo variëren de thema’s van onze masterproeven van het politiek gebruik van sociale media en de ontwikkeling van stedelijk fietsbeleid, tot separatistische bewegingen in Europa en het handelsbeleid van de EU. Real-life, real-world vaardigheden dus, waarmee je in een brede waaier aan jobs terecht kan.