Bouw mee aan het Brussel van morgen met Co-Nature

Beeld jij je ook wel eens in hoe de utopische versie van Brussel er zou uitzien? Weg met luchtvervuiling, nergens zwerfvuil te bespeuren en aan groene hotspots geen tekort: het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Maar dat hoeft het niet zijn! Co-Nature wil iedere Brusselaar een stem geven en samen met de bevolking de groene toekomst van Brussel vorm geven.

Co-Nature is een project dat is voortgekomen uit een doctoraatsonderzoek over groene zones in de stad en de toegankelijkheid ervan. Het team, dat bestaat uit vier onderzoekers die verbonden zijn aan de VUB en ULB, gaat op innovatieve wijze te werk en zoekt naar manieren om Brussel groener te maken. Aan de hand van bevragingen bij de bevolking over hoe zij de toekomst van hun buurt zien en hoe ze hier zelf aan willen bijdragen, ontwerpen ze designs voor het Brussel van morgen. Burgers, politici en academici zitten samen rond de tafel en gaan in overleg over de ideeĆ«n en mogelijkheden die voortkomen uit de analyses van Co-Nature.

Met het project ā€˜Imagine the worldā€™ geeft Co-Nature ook jou een stem. Woon jij in Brussel, zie je de toekomst door een groene bril en zou je graag inspraak hebben in de natuur in je omgeving? Stuur dan je eigen tekening, design of verhaal met wensen en verwachtingen over de toekomst van Brussel op via de website en bouw zo mee aan de stad van morgen! Met jouw creatieve ideeĆ«n gaat Co-Nature aan de slag om onze geliefde hoofdstad zo groen mogelijk te maken. The future is brightā€¦ and green!

Vacature

Jij...
  • Woont of zit op kot in Brussel
  • Hebt ideeĆ«n of verwachtingen over de groene zones in jouw omgeving
  • Hebt zin om mee te bouwen aan de toekomst van Brussel
Whatā€™s in it for me?
  • Een groene en gezonde stad!

• De kans om bij te dragen aan de stad van morgen

Projectleider: Amy Philips

E-mail: Conaturecommunity@gmail.com

Tel: 02 650 5012

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform ā€œDe Wereld Heeft Je Nodigā€  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.