Latijnse wetenschappers die onder microscoop kijken

Doe onderzoek aan de VUB of behaal een doctorsgraad

Als internationaal gerenommeerde onderzoeksinstelling biedt de VUB een brede waaier van jobs als onderzoeker en doctoraatstrajecten aan. Je kan aan onze universiteit onderzoek doen in maar liefst 36 onderzoeksdomeinen of een doctorsgraad behalen.

Vrouw werkend op haar laptop aan haar bureau

Vacatures in onderzoek

Wij zoeken altijd talent bij de VUB! Neem een kijkje in onze database voor academisch personeel en kijk of je jouw ultieme job als onderzoeker, professor of assistent vindt.

Bekijk de vacatures

Doctoreren aan de VUB

Wie weet is een doctoraatstraject wel de volgende stap in je academische carrière. Alle informatie over jouw weg als doctoraatsstudent bij de VUB op een rijtje.

Ik wil doctoreren

2022_Jonge wetenschappers met een microscoop die een test of onderzoek uitvoeren en aantekeningen maken_Klinisch laboratorium_S_245479576
2022_Human Resources Strategy for Researchers_Quality Label_Logo

Human Resources Strategy for Researchers Quality Label + logo

Sinds 2011 heeft de VUB het Human Resources Strategy for Researchers Quality Label. Dat hebben we gekregen op basis van een op maat gemaakt actieplan en hr-strategie voor onderzoekers. Het kwaliteitslabel is een initiatief waarmee de Europese Commissie publieke erkenning geeft aan onderzoeksinstellingen die hun personeelsbeleid afstemmen op de principes in het Europese Charter voor onderzoekers en in de Gedragscode.