Baanbrekend en innovatief!

Kijk even om je heen. Heb je er al eens bij stilgestaan hoeveel zaken uit je dagelijks leven en in de maatschappij bestaan dankzij onderzoek en toepassingen die universiteiten ontwikkeld hebben?

Batterijen in elektrische voertuigen, de cameralens in je smartphone, revalidatierobots, 3D-camera’s voor gaming, antilichamen voor de ontwikkeling van nieuwe medicijnen, de nieuwste generatie windturbines en ga zo maar door! Het zijn maar enkele voorbeelden van wat het baanbrekende onderzoek aan de VUB mogelijk maakt.

Doctoreren of onderzoeker worden aan de VUB?

Gepassioneerd door wetenschap, nieuwsgierig en inventief? Dan is een doctoraatstraject of een job als onderzoeker iets voor jou! Je kan aan onze universiteit een doctorsgraad behalen of onderzoek doen in maar liefst 36 onderzoeksdomeinen.

Word onderzoeker aan de VUB

De individuele slides kan je downloaden via het DIY huisstijlplatform (enkel voor personeel).