Werk aan je gezondheid en draag bij aan een beter klimaat dankzij Bike kits

Het klimaat, daar lig jij ’s nachts wakker van. Een goede mentale en fysieke gezondheid zijn super prioritair voor jou. Klopt? Dan is Bike Kits iets voor jou!

Als VUB’er ben je vaak onderweg in het kader van onderwijs, onderzoek en samenwerkingen. Als je de fiets neemt, geniet je van een boel voordelen. Zo  heb je je reistijd binnen het fietsvriendelijke Brussel zelf in de hand, ongeacht de files en is fietsen goed voor je fysiek en mentale gezondheid. Bovendien draagt je ook nog eens bij aan een leefbare stad en een beter klimaat. Al die positieve effecten zijn ook de VUB niet ontgaan. Dankzij het VUB-project Bike kits krijg je als fietser dan ook een extra duwtje in de rug!

Concreet verzorgt Green Team, de organisatie achter Bike kits, voor elke fietser aan de VUB een pakket met informatie over fietsen in Brussel. Maar het biedt ook een uitrusting om veilig en vlot op de campussen te geraken. Zo krijg je een fietskaart, een fluo beenwrap, een fluohesje, een fluo rugzakhoes en een informatieblad over fietsen naar de VUB. Als je bovendien toegang hebt tot de stallingen, krijg je een fietsregistratielabel met je personeelsnummer of studentenkaartnummer. Op die manier fiets je op een veilige en leuke manier door onze stad. Je kan je gratis fietspakket aanvragen via greenteam@vub.be of via het formulier om toegang te vragen tot de fietsenstallingen. Twijfel dus niet en fiets mee naar een mooiere toekomst!

Vacature

Je bent…
  • Een VUB’er die fietst of meer wil fietsen
  • Een VUB’er die iets wil doen aan zijn of haar mentale/fysieke gezondheid
  • Een VUB’er die graag wil bijdragen aan een beter milieu

Je hebt…
  • Een fiets

What’s in it for you?
  • Fietsen is goed voor je mentale en fysieke gezondheid
  • Je draagt bij aan een beter klimaat
  • Je krijg een gratis fietspakketje met informatie en veilige kledij zodat je altijd beschermd bent

Projectleider: Hannah De Cauter

E-mail: Hannah.De.Cauter@vub.be

Tel: 0475 79 03 21

*Als Urban Engaged University roepen we onze VUB-community op om mee te bouwen aan een betere wereld via maatschappelijk engagement. Op het platform “De Wereld Heeft Je Nodig”  verzamelt de VUB maatschappelijk zinvolle projecten, waar studenten, medewerkers, alumni en sympathisanten rond kunnen samenwerken. Deze projecten vertegenwoordigen de universiteit niet. De initiatieven en communicatie zijn voor rekening van de organisatoren van het project, en vertolken geen standpunt van de universiteit.