DE CURSUS

• Je beheerst de Engelse taal al goed, bent (in beperkte mate) vertrouwd met academisch Engels en je wil je kennis van de taal nog verder uitdiepen? Dan is deze gevorderde cursus (academisch) Engels er één op jouw maat.

• De cursus focust op het verbreden van je taalkennis. Daarbij ligt de klemtoon op het verwerven en het gebruik van een gevorderde woordenschat én op het aanleren van een gepast register voor geschreven academische teksten. Als dat nodig is, wordt ook de grammatica opgefrist. Daarbij gaan we steeds uit van de noden in de groep.

• Er worden workshops schrijfvaardigheid georganiseerd. Die richten zich op de structuur en de stijl van academische teksten. Wie wil kan feedback van mededeelnemers krijgen op zijn/haar teksten.

• Ook klasdiscussies staan op het programma. Tijdens deze discussies creëren we realistische contexten waarin je (academisch) Engels gebruikt. We vertrekken daarbij telkens vanuit Engelstalige teksten, waardoor je de kans krijgt om je (kritische) leesvaardigheid, luistervaardigheid en spreekvaardigheid verder te ontwikkelen.

• Belangrijk: deze cursus vraagt voorbereidingswerk voor elke les en een actieve houding tijdens de lessen.

VOOR WIE?

Deze cursus is bedoeld voor wie het Engels al goed beheerst en zijn/haar (academische) taalvaardigheden Engels verder wenst te ontwikkelen.

Zowel VUB-studenten als -personeelsleden kunnen zich inschrijven. Deze cursus is helaas niet toegankelijk voor externe personen.

DOCENT

Katrien Camps

WAAR EN WANNEER?

ONLINE VIA BIG BLUE BUTTON (CANVAS)

Klik hier voor het lessenrooster

Cursusduur: 30 lesuren per semester

Let op: dit is een ‘blended learning’ cursus die bestaat uit 20 synchrone (online) lesuren en 10 asychrone (online) lesuren. In totaal zal de student dan ook wekelijks 3 lesuren Academic English volgen.

Dit vak wordt enkel in het tweede semester gedoceerd.

Let op: alle lessen Academic English gaan door op maandag tussen 11u00 en 13u00. We zijn ons ervan bewust dat het mogelijk is dat studenten net voor of net na hun Academic English les, een andere les op de campus hebben. Indien dit het geval zou zijn, vragen we je dan ook om proactief al op zoek te gaan naar een rustige locatie waar je (actief) kan deelnemen aan de les. Aangezien aanwezigheid in en actieve deelname aan de les belangrijke onderdelen zijn van het leerproces, is het niet mogelijk je in te schrijven voor dit vak als je door een lesoverlap wekelijks minder dan een uur van de les kan bijwonen.

MAXIMUM AANTAL DEELNEMERS

ATTEST

De deelnemers krijgen, bij het slagen voor de cursus, een attest van ACTO met vermelding van het niveau, het aantal uren en het eindresultaat (indien aangeboden als cursus in het open aanbod).

INSCHRIJVINGSVOORWAARDEN

In 21-22 is deze cursus enkel bedoeld voor VUB-studenten die dit vak kunnen opnemen als keuzevak in hun studieprogramma.

Om zeker te weten of dit de juiste cursus is voor jou, leg je eerst een plaatsingstest af. Zonder deelname aan deze test kan je niet inschrijven voor de cursus. Enkele dagen na je deelname aan de test ontvang je van ons een e-mail met informatie over de cursus waarvoor jij je mag inschrijven (Academisch Engels 1, Academisch Engels 2 of Academisch Engels 5). De placement test is dezelfde voor al deze cursussen. Het maakt dus niet uit op welke cursuspagina van Engels jij inschrijft voor deze test. Het belangrijkste is dat je eerst deelneemt aan deze plaatsingstest.

Deelnemers die al een ACTO-cursus Academic English volgden, kunnen doorstromen naar de vervolgcursus zonder dat ze daarvoor een nieuwe plaatsingstest hoeven af te leggen.

Opgelet: de plaatsingstesten worden steeds afgenomen voor de start van de cursus. Dat betekent dat je je al voor de start van het semester moet inschrijven voor deze cursus. Later inpikken is helaas niet mogelijk.

INSCHRIJVEN EN DEELNEMEN AAN DE TEST KAN TOT TEN LAATSTE 15 FEBRUARI 2022!

PRIJS

VUB-studenten/-personeel: 105 euro (indien aangeboden als cursus in het open aanbod)

INSCHRIJVINGSFORMULIER

Inschrijvingen zijn afgesloten.